© Getty Images

© Getty Images

#Fitmom: Top-Tipps, um während der Schwangerschaft fit zu bleiben

Ob Neu- oder Bald-Mama: Wir helfen dir, fit & schön zu bleiben.

Werdende Mütter haben oft einen beneidenswert schönen, natürlichen Glow. Manche von ihnen, die sogenannten #Fitmoms, gehen noch einen Schritt weiter und bringen ihren Teint während der Schwangerschaft zum Leuchten, indem sie sich mit smarten Workouts fit halten.

Der Trend startete 2012 und ist seitdem stetig gewachsen. Mittlerweile existieren auf Instagram über zwölf Millionen Posts mit dem Hashtag #fitmom, die super fitte, schwangere Frauen oder durchtrainierte Mütter zeigen. Wir sind beeindruckt: Manche der sportbegeisterten Ladies sind so makellos und knackig, dass sie glatt für "Victoria’s Secret" modeln könnten …

Für dich heißt das: So lange du dich wohl dabei fühlst, ist Sport während der Schwangerschaft überhaupt kein Problem. Die Sportmedizinerin Dr. Lebar rät zu Yoga, klassischem Paartanz, Golf, Wassersport und Tennis, betont aber auch, dass längere Pausen zwischen den Workouts eingehalten werden sollten. "Schwangere Frauen benötigen 25% mehr Sauerstoff und sind deshalb schneller außer Atem" so die Expertin.

Maximal zweieinhalb Trainingsstunden pro Woche sind ein guter Richtwert. Achte darauf, dass das Workout nicht zu anstrengend ist und leg Pausen ein, sobald du dich erschöpft fühlst.

Inspirierend und sympathisch: Diese Ladies zeigen uns, wie sie trotz Schwangerschaft und Nachwuchs super fit bleiben.

Anna Strode: Für Workout-Ideen, die sich leicht in den Alltag integrieren lassen

Anna Strode ist Mutter von zwei zauberhaften Söhnen und mit Kind Nummer drei schwanger. Auf ihrem Instagram-Account zeigt sie smarte Wege, im täglichen Tagesablauf aktiv zu bleiben: Sie macht Workouts, während ihre Kids im Wohnzimmer spielen oder baut ein paar Kniebeugen ein, wenn sie die Kleinen badet. Anna will ihren Followern zeigen, dass es nicht zwingend notwendig ist, stundenlang im Fitness-Studio zu trainieren, um während der Schwangerschaft fit zu bleiben. Das Einzige, was es braucht, ist Kreativität.

I'm just over here growing a baby, bathing the bubs and squatting myself happy hehe. So some days we fit in a 30 minute workout and other days the only workout happening in this house is a few squats and lunges while the boys have a bath It doesn't mean I've won some days and failed others - it just means every day is different, unpredictable and as mamas we just have to fit in what we can One thing I know for sure is, I love working out with my little buddies by my side ~ they've helped me find balance in an area where I once tortured myself through dangerous diets and unhealthy amounts of exercise I am so blessed my children have helped me find a much healthier, sustainable approach to life I have them to thank for showing me a much HAPPIER version of ME

Ein Beitrag geteilt von Anna Strode (@bubs2bikinis) am

Rachel Brathen: Für entspannende Yogaübungen

Rachel Brathen zählt zu den bekanntesten Yoginis der Instagram-Welt: Während der gesamten Schwangerschaft hat sie vorgeführt, welche Dehnübungen und Yoga-Posen ihre Follower bedenkenlos nachmachen können, wenn ein Baby auf dem Weg ist. Anspruchsvollere Yogaübungen (wie der Handstand) sollten allerdings nur mit äußerster Vorsicht durchgeführt werden!

island yoga + all the props. moon phase crystals + ringo. supported savasana + deep breaths.. . . it's coming home. ______________________________________________________ To enter this blissful state you need a bolster (or a rolled up yoga mat wrapped in a blanket/towel), three blocks (or a stack of books), a strap (or a scarf/belt/surf leash/what have you) and a blanket for your dog to lie on Place the first block on medium level at the back of the mat and lean the end of the bolster against it at an incline. Scooch your sitbones close to the edge of the bolster, then make a lasso out of the strap and wrap it around your body. Soles of the feet connect, knees out (baddha konasana) and the strap wraps around the feet in the front and right above the sacrum in the back. Place the last two blocks under your knees for support, then lean back and drape your body over the bolster. m a g i c (the strap keeps your feet from sliding down the mat, the bolster brings comfort and allows your heart to open softly). If you need more support for your lower back, place a folded up blanket at the base of the bolster before you lie back. Enjoy my lovelies... #restorative #yoga #bliss @island.yoga

Ein Beitrag geteilt von Rachel Brathen (@yoga_girl) am

Andrea: Für Workouts mit Baby

Personal Trainer Andrea hat letzten Sommer ein Baby bekommen, aber auf ihrem Instagram-Account befinden sich immer noch ältere, sehr inspirierende Workout-Posts aus ihrer Schwangerschaft.

Ihr Sixpack lässt uns vor Neid erblassen: Schon fünf Monate nach der Geburt ihrer Zwillinge hat sie Bauchmuskeln, von denen viele nur träumen können und beweist damit, dass alles möglich ist, wenn die nötige Motivation vorhanden ist. Andrea macht vor, dass selbst Neu-Mamas super fit werden können. Ihr Trick: Die Kleinen müssen währenddessen gut beschäftigt oder sogar ins Workout integriert werden, wie dieses süße Video beweist:

I am a Body Builder .. the REAL kind.. I have made three little bodies and two of them at the same time.Cranberry is 5 months today & the twins are 3 1/2. I love my body for the miracle it is in making them. I work hard to show gratitude for my body by taking care of it. I have cellulite, my bladder doesn't hold the same, my butt struggles after every pregnancy, and my stomach is healing from Diastasis still BUT I have beautiful children to show for it. I will take the trade off any day. I don't need to train and compete in fitness show - I feel like my life is already a chaotic circus show everyday & I am the lion tamer! My best abilities can't be measured. I am a master at chasing my little girl gang around, nursing, multitasking, semi controlling my children while checking out at the store , fixing, loving, being a working mom, making amazing play dough figures and more. Some days I do it all while just barley keeping my head above water until dad comes home to help. And on those days I am master at losing my patience too. But hopefully you do have those moments where everyone is happy and you think "wow, this body made all of this...this body holds down the fort around here and this place would blow to pieces without this Mama Bear and that in itself is pretty awesome. Truly THAT'S what keeps the world ticking along" Happy 5 months Baby Camryyour the happiest chubbiest little angel ever ! I still have a few spots for new online clients to start in feb checkout my bio link or email me !

Ein Beitrag geteilt von Andrea (@deliciouslyfitnhealthy) am

Full body: The most effective thing you can do in a workout is changing it up. I sometimes find myself doing the same workouts and that's when I make a huge effort to branch out to avoid feeling plateaued. I just got this terre core from @vicorefitness for Christmas and I love it. It's like weights, a bench, stability equipment all in one! I use it for cardio and weighted workouts. I challenge you to find something new to do for your workout tomorrow. Switch you a run with a Hitt workout or light weights high reps for heavy low reps or vs versa. Sometimes small changes in routine can make big changes! These can all be down with weights but the stability portion adds another layer of ! And yes I think Ella may be picking her nose when she is on my back ! If you want a terra core from @vicorefitness I got you covered I asked for 25% off (70 bucks off) for my followers just use the code : delishfit. The link is in my bio @deliciouslyfitnhealthy . Repeat 5-6 rounds 10 reps Burpee Lunge press 10 reps Plank taps Outs (r&l) 30 seconds Over the top jump squats 12 Lower body crunch with chest press 10 Oblique crunch 30 seconds Mountain climbers

Ein Beitrag geteilt von Andrea (@deliciouslyfitnhealthy) am

Unsere Empfehlungen für dich

MehrNews